Lore-Grego-USA.reismee.nl

Whale Watching - Monterey Bay - Carmel-by-the-Sea - Eindeloze zoektocht naar slaapplaats

19 mei ! We zijn vandaag 4 jaar samen en onze papieren huwellijksverjaardag (2 weken), dit had een topdag moeten worden!

Om 6u zijn we al uit de veren. Hoe kan het ook anders als we in een tentje slapen. We zijn wel bij de eersten die opstaan op de camping (6-tal tentjes). We vertrekken richting Monterey voor de heuse Whale Watching. Om 8u45 gaan we aan boord van de Sea Wolf II bij een koude zeebries en het zonnetje aan de hemel. We zijn goed ingepakt want op zee kan het sterk waaien. We hebben ook een pilletje genomen tegen zeeziekte, wat wel en goed idee was aangezien de zee zeer ruw was en na 10 minuten al mensen over de reling hingen. De boot schommelde werkelijk op en neer en heen en weer, je moest je vasthouden om niet te vallen. Bij het uitvaren uit het haventje zagen we een heleboel zeehonden die aan het zonnen waren op boeien, bootjes en de kaaimuren. We waren nog maar enkele minuten uit de haven en we kregen ook al risso's dolfijnen te zien (grijze met witte vlekken). Een iets grotere dolfijn. Vervolgens varen we over de onderzeese canyon waar veel walvissen op kril jagen. We krijgen effectief 2 bultruggen te zien.We volgen ze een tijdje en zien hoe ze ondergaan en bovenkomen en met hun staart of vinnen zwaaien. Even later komt een groep dolfijnen de walvissen lastig vallen. Blijkbaar varen we midden in een grote groep van wel duizend dolfijnen (Pacific White-sided Dolphins en Northern Rightwhale Dolphin, deze laatste heeft ook de bijnaam 'torpedo' omdat die heel snel kunnen zwemmen, die snelheid lang kunnen behouden en geen rugvin hebben). We cirkelen een tijdje rond dezelfde plaats en zien de dofijnen langs de boot zwemmen en op de golven van de Grote Oceaan en van de boot 'surfen'. Het is echt mooi om deze dieren vrij te zien. Na 4 uur keren we terug aan wal en eten we iets op de kaai. Vervolgens kuieren we nog even door de straten van Monterey en trekken door naar Carmel-by-the-Sea. Dit dorpje aan de zee is te omschrijven als een grote country club: mooie huisjes, mooie auto's, 'mooie' mensen. Het Knokke van Californië. Ze hebben er vele winkeltjes en boetiekjes en een mooi strand met wit zand en blauw-groen water. Tegen 17u beslissen we zo dicht mogelijk bij San Francisco te rijden om er te overnachten. In de buitenwijken van SF vinden we veel motels, maar die lijken allemaal al uitverkocht, of de dure kamers blijven over. Dus rijden we maar wat verder weg terug, en verder, en verder, tot we plots 3 uur later zijn en het al 23u is. We hebben ook nog niet gegeten maar hebben gelukkig nog wat Pringles... ons 4-jaar-samen-diner. Uiteindelijk stappen we een hotel binnen (die trouwens ook uitverkocht is) om te horen dat er dit weekend in SF een grote loopwedstrijd is en alle motels/hotels waarschijnlijk volgeboekt zijn in een straal van 50km. Het is al laat en we voelen ons een 'beetje' moe. We besluiten dan maar in een zijwegeltje van de Pacific Highway 1 te parkeren en in de auto te slapen. Worst night evah. Annelore slaapt op de achterbank, en Gregory op de passagiersstoel vooraan. De volgende dag kruipen we om 6u uit de auto, Gregory in de vorm van de passagiersstoel en Annelore kon haar benen niet meer strekken. Wij stakkers. Van zodra we over internet beschikken, boeken we onze volgende motels en camping voor de laatste nachten. Never again!

Mathieu

Ach, dat hoort erbij! Nu weten jullie 't!

ginette

wat een spannende verhalen!! en ocharme stakkers toch

filiep

misschien een noodpakketje grub aanschaffen?

yves

Hallo Annelore en Gregory,

Al wat minder moe na de nacht in de auto?
Ben je in Carmel hun voormalige burgemeester en acteur-regisseur Clint Eastwood niet tegengekomen?

Groetjes

Yves